Groene detox smoothie

31 augustus 2016


Ik heb het nog nooit gedaan maar ik ben geen fan van lange detoxkuren. Ik denk dat één dagje (of misschien twee) detoxen met sapjes je lichaam wel eens goed kan doen maar als je langer dan dat geen vast voedsel binnenkrijgt, lijkt het mij toch niet zo gezond. Ik hou ook gewoon te veel van eten en zou dus de hele dag hangry zijn.

Mijn liefde voor eten brengt me ineens bij deze lekkere detox smoothie. Ik heb mezelf namelijk de laatste weken een beetje veel (lees heel veel) laten gaan: koekje hier, pizza daar, regelmatig een lepel Nutella... of vijf. En dat is helemaal oké. Het voelt trouwens verdomd goed om te kunnen zeggen dat ik dat helemaal oké vind, dat ik geen 'schrik' meer heb van koekjes en pizza.

Maar nu blijkt dat mijn lichaam dat toch niet helemaal oké vindt en daardoor een beetje begint tegen te pruttelen: ik heb minder energie, mijn maag doet wat lastig en mijn huid is niet meer mooi egaal. Tijd dus om eventjes de leidingen grondig te spoelen met deze detox smoothie (en om misschien toch wat meer 'nee' te zeggen tegen mijn geliefde Nutella).




INGREDIËNTEN
- 1 handje spinazie
- 1 groene appel
- 2 tbsp citroensap
- 1/4 komkommer
- 1 tsp verse gember
- 3 takjes munt
- 1 tbsp lijnzaad
- een beetje water (optioneel)

BEREIDING
1. Blend alle ingrediënten tot een gladde smoothie.
2. Voeg wat water toe als je liever een dunnere smoothie hebt.
3. Serveer met 2 ijsblokjes. Detoxen maar!