Pompoen-haverpannenkoeken

21 augustus 2016


Happy (pancake) Sunday iedereen! Het weer is nogal deprimerend vandaag, maar ik ga mijn moed er niet door laten beïnvloeden want volgende week voorspellen ze prachtig weer hier in België. Er komen eindelijk een paar mooie zomerdagen aan. Ik kijk er alvast naar uit en hoop een beetje aan mijn kleurtje te kunnen werken. Ik ben namelijk wat bleek momenteel en het is augustus...

Niet oké.

Maar laten we het even hebben over waarvoor jullie hier zijn: pannenkoeken. Deze pompoen-haverpannenkoeken maakten deel uit van het ontbijtbuffet dat ik maakte voor Moederdag. Ik maakte alles de avond ervoor en besloot ook nog even snel de pompoen voor deze pannenkoekjes te snijden voor ik naar bed ging. 

Niet dus.

One does not cut a pumpkin real quick before going to bed. Er bestaat waarschijnlijk een makkelijke manier om een pompoen te schillen en te snijden. Ik heb het duidelijk niet volgens die manier gedaan.

Terwijl ik het beslag aan het maken was de volgende ochtend dacht ik heel de tijd: "zie maar dat jullie lekker zijn, jullie stomme pompoenpannenkoeken." En ja hoor, ze waren heerlijk. Dus ik neem alle slechte dingen die ik gezegd heb over pompoen terug. 30 minuten vloeken: totally worth it. En je kan zoveel maken uit één pompoen. Er komen dus heel veel pompoenreceptjes jullie richting uit!





INGREDIËNTEN (10-12 kleine pannenkoeken)
- 120 g gekookte pompoen
- 70 ml kokosmelk
- 1 ei
- 1 eiwit
- 65 g havermeel
- 1/2 tl bakpoeder
- 1 el honing
- 1 tl kaneel


BEREIDING
1. Doe de gekookte pompoen samen met de kokosmelk, het ei en het eiwit in een blender. Blend tot je een glad beslag krijgt.
2. Giet het beslag in een kom.
3. Voeg havermeel, bakpoeder, honing en kaneel toe. Meng goed met een garde.
4. Verhit wat kokosolie in een pan en bak de pannenkoeken goudbruin langs beide kanten op een gemiddeld-laag vuur.

Enjoy!

Topping tip: lekker met honing en braambessen.