Bananenbrood-havermout

04 september 2016

Terwijl het weer buiten even lekker tekeer gaat, zit ik gezellig binnen met mijn kommetje havermout. Geen pannenkoeken deze zondagochtend, ik had zin in dat oh zo lekkere bananenbrood havermout dat ik een paar weken geleden maakte. Ik was al bijna vergeten dat jullie het recept ervan nog te goed hadden. Het is eigenlijk meer een ontbijtje voor in de winter maar ik vond het wel gepast op deze regenachtige ochtend.

Ik hou gewoon van banaan en kaneel. Net zoals bananenbrood combineert dit havermout receptje beide, smullen dus.

INGREDI√čNTEN (1 portie)
- 1 banaan
- 180 ml amandelmelk
- 40 gr havermout
- 1/2 tsp kaneel
- 1/2 tsp speculaaskruiden
- een handje walnoten als topping

BEREIDING
1. Prak 1/2 banaan in een steelpannetje. Voeg daar de amandelmelk, kaneel en speculaaskruiden aan toe.
2. Breng lichtjes aan de kook op een medium-laag vuur.
3. Voeg de havermout toe. Laat ongeveer 5 minuten sudderen tot de havermout gezwollen is. Roer regelmatig.
4. Neem van het vuur en laat 2 minuten rusten.
5. Serveer met de andere 1/2 banaan, walnoten en wat extra kaneel.