Cheese cake havermout met blauwe bessen

01 september 2016


Goeiemorgen iedereen! Vroege morgen vooral, toch voor een vakantiedag. Jep, het is 1 september maar ik heb nog lekker een paar weken vakantie. Ik vertrek binnen een paar uurtjes voor een weekendje naar de Belgische kust. Voor ik vertrek wou ik toch nog eventjes dit heerlijke receptje voor jullie online gooien. Deze blueberry cream cheese oatmeal is een leuke afwisseling voor je gewone bakje havermout. Bovendien vult het enorm goed. Enjoy!

INGREDI√čNTEN (1 portie)
- 40 gr havermout
- 45 gr roomkaas
- 30 gr Griekse yoghurt
- 200 ml water
- 30 gr verse blauwe bessen
- 30 gr bevrozen rood fruit (je kan eender welk rood fruit gebruiken. Ik gebruikte een mengeling)
- 1/2 tbsp honing
- 4 druppels vanilla flavouring (ik gebruikte vanilla flavouring van bodyenfitshop.nl)

BEREIDING
1. Doe de havermout samen met het water en de vanille druppels in een steelpannetje.
2. Breng rustig al roerend aan de kook. Laat ongeveer 5 minuten koken tot de havermout gezwollen is. Neem van het vuur.
3. Meng in een apart kommetje de roomkaas, Griekse yoghurt en honing.
4. Voeg het mengsel toe aan de havermout.
5. Doe het bevrozen fruit een paar minuten in de microgolf op 160 watt. Ik koos voor bevrozen fruit omdat het veel sap afgeeft als je het ontdooit. Op die manier krijgt je havermout een mooie roze kleur.
6. Roer het rode fruit en de verse blauwe bessen onder je havermout.
7. Klaar!