Avocadosalade met kikkererwten en feta

25 september 2016

De zomervakantie is gedaan, helaas pindakaas. Ik probeerde toch eventjes te blijven doen alsof het zomer was door heerlijk frisse salades te maken (en ijs te eten) zoals deze kikkererwten, avocado en feta salade. Maar mijn agenda, die nu al gigantisch vol staat (help), heeft me even een wake up call gegeven vandaag: de vakantie is echt wel over. Er staan natuurlijk een heleboel toffe dingen op mijn planning zoals verjaardagen, events enz. maar ook schoolwerk begint nu al mijn vrije momenten in te palmen. 

Het gaat voor mij een enorm druk schooljaar worden maar dat doe ik mezelf ook wel een beetje aan natuurlijk. Ik plan mijn dagen altijd zo vol dat ik nog amper tijd over heb voor mezelf, ook al weet ik dat dat heel belangrijk is. Maar zo ben ik nu eenmaal, een bezige bij, iemand die altijd iets om handen wil hebben. Dus mijn doel dit schooljaar is: het een beetje rustiger aan doen door tijd te nemen voor mezelf en eens wat meer te ontspannen. Maar euh... daar begin ik binnen een maandje ofso wel aan. Nu is het druk druk druk! ;)


INGREDI√čNTEN (1 portie)
- 1/2 avocado
- 80 gr feta
- 100 gr kikkererwten
- 1 tbsp limoensap
- 3 blaadjes basilicum
- peper en zout

BEREIDING
1. Spoel de kikkererwten met water in een zeef en laat uitlekken.
2. Snij de avocado en de feta in blokjes.
3. Snij de blaadjes basilicum in kleine stukjes.
4. Meng de kikkererwten met de avocado, feta, limoensap, basilicum, peper en zout.

Enjoy!!