Piadina's met hummus van rode biet, falafel en feta

08 september 2016

Een paar weken geleden at ik op het WCD festival een heerlijke, gezonde 'pizza' van Chyl Café. Als je ooit eens in Brussel bent, raad ik je aan daar eens te gaan lunchen. Ik ben er zelf nog nooit geweest maar hun eten op WCD zag er gewoon super uit. Allen daarheen dus.

Die heerlijke pizza met rode biet hummus, falafel, geitenkaas en avocado is me bijgebleven dus ik besloot hem zelf eens te maken. Ik gebruikte piadina's: dun Italiaans flatbread (kan je kopen bij Albert Heijn) maar je kan ook gewoon flatbread of naan gebruiken. Ik verving ook de geitenkaas door feta en voegde geroosterde pijnboompitjes en rucola toe.

INGREDIËNTEN (1 portie)
- 1 piadina
- 2 tbsp rode biet hummus (receptje vind je hier)
- 50 gr. feta
- 70 gr. falafel
- 1/2 avocado
- een handje rucola
- 1 1/2 tbsp pijnboompitten

BEREIDING
1. Snij de avocado in schijfjes en de falafel in stukjes.
2. Verhit een grillpan en gril de piadina aan elke kant 1 minuut.
3. Rooster in een pan de pijnboompitjes in een paar minuten goudbruin.
4. Smeer de rode biet hummus over de piadina. Verdeel daarna de rucola, avocado en falafel erover.
5. Verkruimel de feta over de piadina en bestrooi met de pijnboompitjes.

Tip: probeer ook eens met roomkaas, rucola en gerookte zalm!