Zoete aardappel-banaanpannenkoeken

18 september 2016

Zondag bakdag! En ik begon met deze zoete aardappel banaan pannenkoeken. Ik gebruik enorm graag zoete aardappel in gebak en pannenkoekjes, zeker in combinatie met kaneel of kokos. Als ik andere mensen vertel over mijn receptjes krijg ik heel vaak dezelfde reactie: "Zoete aardappel in gebak? Dat lijkt me heel vreemd." Geloof me, het is hemels.

INGREDIËNTEN (1 portie)
- 75 gr gekookte zoete aardappel
- 1/2 banaan
- 35 ml kokosmelk
- 60 gr vloeibaar eiwit
- 30 gr havermeel
- 1/2 tsp bakpoeder
- 1/2 tsp kaneel

BEREIDING
1. Gooi alle ingrediënten in een blender en blend tot een glad beslag.
2. Verhit wat kokosolie in een pan en bak de pannenkoeken aan beide kanten goudbruin op een medium-laag vuurtje.

Tip: Serveer met de andere helft van de banaan, blauwe bessen en honing.