Appel-haverpannenkoeken

09 oktober 2016

Eindelijk nog eens een pancake Sunday! Wat ik deze week op mijn blog gepost heb, is nogal miezerig.. Om dat goed te maken, post ik het receptje van deze heerlijke appel havermout pannenkoekjes vandaag. Eigenlijk zijn het appel kaneel havermout griekse yoghurt pannenkoeken, maar dat ging me net iets te ver.

De combinatie van appel en kaneel blijft gewoon geweldig. Zeker als het buiten koud is, kan een heerlijk ontbijtje met warme appeltjes en kaneel mijn dag goed maken. Kaneel is ook gewoon heel gezond. Het is goed voor je immuunsysteem en het is een sterke antioxidant. Met het seizoen van de verkoudheden in de aantocht kan dat wel eens goed van pas komen.

INGREDIËNTEN (1 portie)
Voor de pannenkoeken:
- 40 gr havermout
- 60 gr Griekse yoghurt
- 2 eiwitten
- 1 tbsp honing of ahornsiroop of agavesiroop (ik gebruikte agavesiroop)
- 1 tsp bakpoeder
- 1 tsp kaneel

Voor de appel-topping:
- 1 appel, gewassen en in schijfjes gesneden
- 1/2 tsp kaneel
- 1 tsp kokosolie
- 1 tbsp honing of ahornsiroop of agavesiroop (ik gebruikte opnieuw agavesiroop)

BEREIDING
1. Doe alle ingrediënten voor de pannenkoeken in een blender en blend tot een glad beslag.
2. Verhit wat kokosolie in een pan en bak de pannenkoeken aan beide kanten goudbruin op een medium-laag vuurtje.
3. Verhit ondertussen 1 tbsp kokosolie in een andere pan en doe de schijfjes appel in de pan.
4. Doe 1/2 tsp kaneel en 1 tbsp agavesiroop mee in de pan en laat de appelschijfjes +- 10 minuten sudderen op een medium-laag vuurtje. Roer regelmatig.
5. Serveer de pannenkoeken met de appeltjes en nog wat extra kaneel. Enjoy!