Healthy hotspots in Antwerpen #1: Natuurkost

25 oktober 2016

Antwerpen is niet alleen een prachtige stad, het barst ook van de leuke ontbijt en lunch plekjes. Het laatste jaar schoten ze als paddenstoelen uit de grond. Antwerpen is een echte foodie heaven aan het worden. Ikzelf ontdek regelmatig nog nieuwe plekjes om gezellig en gezond te ontbijten of lunchen. Dus ik heb besloten jullie al deze awesome plekjes te leren kennen!

De eerste in mijn 'healthy hotspots in Antwerp'-reeks is Natuurkost. Een dikke maand geleden opende bio-supermarkt Het Natuurhuis deze bistro vlakbij mijn campus, yessss. Natuurkost serveert dagelijks biologische gerechten, verse soepen, sapjes enz.

Het interieur is ruim maar heeft toch een gezellige uitstraling. De mensen die bij Natuurkost werken zijn echt super vriendelijk en de bediening is snel. Bovendien staan er op hun toog allemaal homemade gebakjes en jep, dan heb je bij mij al een streepje voor.


Ik weet dat biologische voeding niet goedkoop is, toch vind ik de gerechten bij Natuurkost als student redelijk duur. Vanaf 's middags kan je geen ontbijt meer bestellen, wat wel jammer is voor breakfast lovers als mij. Ik kan echt heel de dag door havermout eten. De hartige toast met cashewcrème en tomatensalsa van het ontbijtmenu kon ik wel nog krijgen, en die was SUPER lekker.

Er is veel keuze, ook voor vegetariërs en veganisten, wat het voor mij als eeuwige twijfelaar niet gemakkelijk maakte. Nu heb ik een excuus om nog een aantal keer terug te gaan en andere gerechtjes uit te testen!




BISTRO NATUURKOST
Adres: Hopland 46, Antwerpen
Openingsuren: dinsdag - vrijdag open van 8u - 18u, zaterdag open van 9u - 18u