Life of JVh #3

30 oktober 2016

Een dikke maand geleden besloot ik te beginnen met deze 'Life of JVh' serie en tot hiertoe is er nog niet veel van in huis gekomen. Of daar verandering in gaat komen, weet ik niet. Ik probeer in de toekomst deze blogjes gewoon te schrijven als ik er even tijd voor vind.

Schoolwerk
Wat is er de afgelopen weken allemaal in mijn leven gebeurd? Om het even heel kort samen te vatten: schoolwerk. Mijn agenda staat echt propvol deadlines van reportages, achtergrondstukken, interviews, magazines enz. Ik ben het gewend om hard te werken maar hallo, lectoren van AP Hogeschool, dit gaat er wel een beetje over.

Twee weken geleden werd ik ziek: hoofdpijn, keelpijn, hoesten en een verstopte neus. Dat kan ook bijna niet anders wanneer je campus één grote bron van snotterende mensen, en dus bacteriën, is. Mijn slaaptekort zal daar ook zeker niet bij geholpen hebben. Het grote probleem was: ik had helemaal geen tijd om ziek te zijn. Scheelkijkend van de hoofdpijn ging ik dus naar de les, om dan uitgeput thuis te komen en mijn gigantische berg schoolwerk af te maken. Daar word je sterk van.

Nog iets waar je sterk van wordt? Een interview doen met iemand en volledig belachelijk gemaakt worden door die persoon. Gotta love Journalistiek. Ik ben ervan aangedaan hoe iemand een student zo de grond in kan boren. Meer woorden ga ik er niet aan vuil maken, dat is die persoon niet waard.

Positief blijven
Het is zwaar, maar ik geraak er wel door. Ik heb nog amper tijd om te sporten dus als ik dan even tijd heb, probeer ik wat yoga te doen. Zo kan ik beter om met al die drukte. Morgen vertrek ik voor vijf dagen naar Rome, en ik ga echt proberen even niet aan al dat schoolwerk te denken. Overdag toch niet, 's avonds zal ik wel wat voor mijn laptop moeten zitten.

Ik ben ook nog bezig met een paar projectjes voor mijn blog waar ik super enthousiast over ben, happy me. Ja hoor, ik probeer altijd positief te blijven. Wat deze projectjes juist zijn, blijft nog even een verrassing. Spanneeeend!

Binnenkort verschijnt er ook een blogje over Biolicious, een expo van biologische producten waar ik vandaag geweest ben. Ik heb er nieuwe gezonde en lekkere producten leren kennen, maar daarover later meer!

Liefs,
Jana