Pompoen-boekweitbrood

16 oktober 2016

Schoolwerk is stilletjes aan mijn Zondag Bakdagen aan het afpakken, niet oké. Gisterenavond heb ik nog snel twee broodjes in de oven kunnen schuiven: vijgenbrood met walnoten en pompoenbrood met roomkaas vulling. Jaja, je hoort het goed, met roomkaas vulling. Maar euh, helemaal on point was men broodje nog niet dus op dat receptje moeten jullie nog even wachten.

Toen bedacht ik me ineens dat ik even geleden een pompoen-boekweitbrood gemaakt heb, waarvan het receptje nog niet op mijn blog staat. Pompoen geeft me een echt herfstgevoel. Vandaag is het in België ook prachtig weer, dan vind ik die herfstdagen helemaal niet zo erg. Het is regen en wind waar ik een hekel aan heb. Geef mij maar gewoon zomer, dan heb ik ook geen schoolwerk ;)


INGREDIËNTEN
- 300 gr gekookte pompoen
- 200 gr boekweitmeel
- 2 eieren
- 1 eiwit
- 80 gr gesmolten kokosolie
- 100 gr honing
- 1/2 tsp bakpoeder
- 1/2 tsp baking soda
- snufje zout
- 70 gr pompoenpitten

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Pureer de pompoen samen de gesmolten kokosolie in een kom met een staafmixer (of met keukenmachine).
3. Voeg de eieren, het eiwit en de honing toe. Meng goed met een garde.
4. Voeg het boekweitmeel, bakpoeder, baking soda en snufje zout toe. Meng tot een glad beslag met een garde.
5. Roer 2/3 van de pompoenpitten door het mengsel met een lepel.
6. Vet een bakvorm in met wat kokosolie en giet het mengsel erin. Bestrooi met de rest van de pompoenpitten.
7. Zet +- 50 minuten in de voorverwarmde oven.
8. Zet de oven af en laat het brood in de oven staan terwijl het afkoelt.

Ready for autumn!