Pizza met courgettebodem

11 oktober 2016

Oh wat heb ik zin in deze pizza's! Na een hele dag in de les zitten met hoofdpijn, keelpijn en een lopende neus heb ik echt gewoon een zetel, een leuke serie en pizza nodig. Een zetel, check. Een leuke serie, check. Pizza, hmm..jammer genoeg niet check. Pasta it is! Ook heerlijk, toch?

Deze courgettepizza's maakte ik een tijdje geleden al maar ik was niet helemaal tevreden van het recept. Ik ben erin geslaagd het receptje te verbeteren maar het is nog niet 100% zoals ik had gehoopt. Don't get me wrong, it's goooood. Maar ik krijg de courgettebodem niet echt krokant. Misschien lukt het me binnenkort wel, dan krijgen jullie het nieuwe recept natuurlijk!

INGREDI√čNTEN (1 portie)
- 120 gr geraspte, uitgewrongen courgette (doe de courgette rasp in een handdoek en wring uit)
- 1 ei
- 25 gr geraspte parmesan
- 30 gr speltmeel
- 1/2 tsp oregano
- 50 gr tomatensaus (ik gebruikte gewoon traditionele)
- 1/2 tomaat in plakjes
- 50 gr mozzarella
- wat blaadjes verse basilicum

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Meng het ei met het speltmeel en de parmesan in een kom.
3. Voeg de courgette en de oregano toe. Meng goed.
4. Spreid het mengsel in een verhitte pan in een mooie ronde (zoals een pizzabodem). Bak +- 2 minuten langs elke kant goudbruin.
5. Neem de courgettebodem uit de pan en leg op een bord. Verdeel de tomatensaus, de plakjes tomaat en de mozzarella erover.
6. Zet nog +- 5 minuutjes in een voorverwarmde oven.
7. Serveer met verse basilicum blaadjes.

Tip: je kan de mozzarella vervangen door feta. Ook heel lekker!