Banana Joe chips: lekker anders

09 november 2016

Laatst kreeg ik Banana Joe chips van SnoepGoed toegestuurd. Super benieuwd trok ik de zakjes één voor één open.

De chips van Banana Joe zijn gemaakt van goudkleurige ‘hom thong’ bananen. Deze bananen worden met de hand geplukt op duurzame boerderijen in Thailand. Na het plukken, worden ze in dunne plakjes gesneden en gekookt in duurzame palmolie.

Wat deze bananenchips zo anders maakt, is de smaak. Het zijn namelijk hartige chips, verkrijgbaar in vijf verschillende smaken: zeezout (de pure variant), Thai Sweet Chili, Sriracha met knoflook, BBQ en Gruyère kaas. Bovendien zijn ze gezond. Ze bevatten geen conserveringsmiddelen, geen transvetten en zijn glutenvrij.

Gedurfd
Ik ben een echte snacker maar ik wist niet wat ik moest verwachten. Hartige bananenchips? Met kaas? De smaken zijn enorm gedurfd maar ja hoor, het werkt echt. De chips zijn licht en lekker krokant. Mijn favorieten zijn de Zeezout en Thai Sweet Chili variant. Jammer genoeg hou ik niet zo van BBQ. De verschillende smaken zijn zeker een pluspunt, zo is er voor ieder wat wils.


Ik hou ervan dat producenten meer en meer op zoek gaan naar originele maar toch gezonde snacks. Zo laten ze zien dat het anders kan, lekker anders. Ik ontdekte met deze chips ook weer een nieuwe manier om mijn bananenverslaving te onderhouden. Way to go, Banana joe!

Wil je wat meer informatie over Banana Joe of heb je zelf zin gekregen om gezond te snacken? Neem dan zeker eens een kijkje op http://www.snoepgoed.com/brands/banana-joe.html.