Biolicious favourites

28 november 2016

Ondertussen al bijna twee maand geleden (woops) bezocht ik Biolicious in Antwerpen: een beurs vol natuurlijke, biologische en duurzame producten. Helemaal mijn ding dus, zeker als ik al die producten ook nog eens mag proeven.

Een aantal merken zoals Nakd en Amazonia kende ik al, dikke aanraders trouwens, maar ik leerde ook een heleboel nieuwe merken kennen. Dit zijn mijn favorieten:


Yogonut is een gefermenteerde crème gemaakt van biologische noten en vruchten, aangevuld met een huisgemaakte granola. Het bevat geen geraffineerde suikers en is melk- en glutenvrij. Perfect dus voor mensen met intoleranties of allergieën. Bovendien is het kant-en-klaar en dus super handig voor mensen die weinig tijd hebben om zelf ontbijt te maken. 

De notencrème bestaat in twee verschillende smaken: papaja en ananas. De homemade gekiemde granola is er in de smaken gojibes, aardbei en appel. Mijn favoriet was papaja met de granola met aardbei.

Het gaat om een nieuw product. Momenteel is het nog niet beschikbaar op de markt maar daar gaat snel verandering in komen. Ann, Annick en Diego van Yogonut hebben net een succesvolle crowdfunding gedaan waardoor ze aan de slag kunnen met hun lekkere ontbijtjes.

Voor meer informatie kan je terecht op de site van Yogonut
Wil je weten vanaf wanneer je Yogonut kan kopen? Blijf op de hoogte via de Facebookpagina van Yogonut

Ik weet dat het een beetje koud is voor ijs maar Lilly & Hanna's Rawfood Ice Dream is echt hemels. Het ijs is gezoet met natuurlijk stoffen, melkvrij en volledig vegan. Alle ingrediënten zijn natuurlijk ook biologisch. Het Zweedse product werd oorspronkelijk gemaakt door een moeder (Hanna) voor haar dochter (Lily) omdat die geen gewoon ijs meer mocht eten door haar allergieën. 

Ik proefde de kaneelvariant want ja, kaneelverslaving weet je wel, en die was echt super lekker. Ik weet al wat ik in huis ga halen als de zomer er weer aankomt. 

Lilly & Hanna's Rawfood Ice Dream is verkrijgbaar bij Het Natuurhuis in Antwerpen. Wil je weten waar je het nog kan kopen? Kijk dan even op de site van Lily & Hanna's Rawfood Ice Dream.

Inderdaad, I just love breakfast. Ontbijt is mijn favoriete maaltijd van de dag en daarom staan de granola's van IJLB in mijn lijstje met favorieten. De granola heeft een lichte structuur, is met de hand gemaakt en is gezoet met natuurlijke zoetstoffen.

Er bestaan drie soorten granola: één met pecan en amandel, één met cashew en banaan en één met stukjes 100% cacao. Daarnaast zijn er ook nog twee speciale edities: een kerstgranola en een granola met koffie en cacaco.

Je kan de IJLB granola's onder andere kopen bij Caffénation en Robuust in Antwerpen. Wil je weten waar je het nog kan kopen? Kijk dan even op de site van I Just Love Breakfast.


Van Biolicious zelf kreeg ik ook nog een goodiebag met leuke kortingen en een flesje biologische frisdrank van Bionina. Geslaagde dag dus!