Pumpkin spice granola

19 november 2016

Hello weekend! Wat ben ik blij dat deze zware week voorbij is. Ik hou van slaap en dat heb ik deze week niet veel gekregen. Maar alles is gelukt, ik heb mijn deadlines gehaald. Self five!

In al die schooldrukte heb ik jammer genoeg amper tijd om te sporten, te bloggen en verlies ik ook gewoon dingen uit het oog. Ergens op mijn computer vond ik plots het receptje van mijn homemade pumpkin spice granola terug en besefte dat ik dat helemaal nog niet met jullie gedeeld heb. Dat is niet lief van mij, want deze granola is zooo lekker. 

Het is ook echt ongelooflijk hoe lang deze granola goed blijft. Je kan dus ineens een grote portie maken. Je moet wel zien dat je de granola bewaart in een goed afgesloten pot. 

INGREDI√čNTEN (+- 15 porties)
- 270 gr havermout
- 200 gr gehakte noten (ik gebruikte 100 gr amandelen en 100 gr pecannoten)
- 2 tl kaneel
- 2 tl speculaaskruiden
- 120 gr pompoenpuree
- 70 gr gesmolten kokosolie
- 120 gr honing
- 30 gr pompoenpitten

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 160°C.
2. Meng in een kom de havermout met de gehakte noten, pompoenpitten, kaneel en speculaaskuiden.
3. Voeg de gesmolten kokosolie, honing en pompoenpuree toe. Roer goed om tot alles gelijk verdeeld is.
4. Verdeel het mengsel over wat bakpapier op een bakplaat.
5. Zet in de voorverwarmde oven voor +- 25 minuten. Roer om de 10 minuten om.
6. Haal uit de oven en laat afkoelen. Bewaar in een goed afgesloten pot.