Geroosterde pompoen met honing, feta en walnoten

01 december 2016

Dat ik veel schoolwerk heb, weten jullie ondertussen al wel. En dat ik graag wat meer zou kunnen bloggen, weten jullie ook. Hoe pak ik dat nu aan? Combineren natuurlijk! Dit semester maak ik samen met mijn medestudenten twee nummers van een food magazine. Daarvoor werkte ik een paar lekkere receptjes uit met pompoen. Dit receptje met geroosterde pompoen, honing, feta en walnoten is daar één van.

Je kan zoveel doen met pompoen. Eerder maakte ik al gezonde pompoenkoekjes, pompoen-havermoutpannenkoeken  en pumpkin spice granola. Sorry trouwens voor de enorme chaos op mijn blog. Sommige posts staan in het Engels, sommige in het Nederlands en andere dan weer in beide talen. Binnenkort ruim ik dat zootje op, beloofd. 


INGREDIËNTEN (4 pers.)
- 500 gr pompoen
- 3 el olijfolie
- 3 el honing
- 70 gr feta
- 40 gr gehakte walnoten
 een handje peterselie
- peper en zout

BEREIDING (40 min.)
1. Verwarm de oven voor op 200°C.
2. Schil de pompoen en snij in blokjes.
3. Roer de olijfolie, honing en walnoten door de pompoenblokjes. Leg bakpapier op een bakplaat en verdeel daarover de pompoenblokjes. Bestrooi met peper en zout.
4. Rooster voor 25 minuten. Roer de pompoenblokjes om na 15 minuten.
5. Haal uit de oven. Verkruimel de feta erover en serveer met verse peterselie.

Enjoy!