Healthy hotspots in Antwerpen #2: Native

15 december 2016

Bio bistro Native stond al lang op mijn lijstje van hotspots waar ik eens moest binnenspringen. Op Instagram zag ik regelmatig foto’s voorbijkomen en wauw, wat zag dat eten er toch altijd lekker uit.

Native ligt een beetje afgelegen van het drukke centrum, in de wijk Sint-Andries. Het is een kleine gezellige bistro die bio voeding serveert. Ze willen afstappen van klassieke maaltijden en zetten daarom seizoensgroenten in de spotlight. De meeste gerechtjes zijn dan ook vegetarisch.

De bediening verloopt vlot en het personeel is heel vriendelijk. In de toog stonden onder andere hummus van rode biet en verse groenten tentoongesteld. Ik vind het altijd leuk om te zien welke ingrediënten een restaurant gebruikt.

Perfecte combo
Ik bestelde de salade met quinoa, geitenkaas en gekarameliseerde pompoen en een verse gemberthee. Mijn gerecht was heerlijk. Lauwe geitenkaas met pompoen: een perfecte combinatie die ik zeker thuis ook eens ga uitproberen. De geitenkaas was lekker smeuïg, zacht van smaak en dus niet te overheersend. 

Mijn vriendinnen bestelde het boke met mozzarella en pesto en de spliterwtenballetjes met zoete aardappel en yoghurt-munt-korianderdip. 


De exacte prijzen weet ik niet meer maar ik vind de prijs-kwaliteitverhouding goed. Het is niet goedkoop maar voor biologische voeding betaal je nu eenmaal wat meer. De gerechtjes waren ook ruim voldoende dus je krijgt zeker waar voor je geld.

Naast wat wij bestelden, staan er nog een heleboel andere dingen op het menu. Stuk voor stuk originele creaties waarvoor ik zeker nog eens terug ga.

Adres: Muntstraat 8, 2000 Antwerpen
Openingsuren: dinsdag en woensdag open van 11u – 18u, donderdag - zaterdag open van 11u – 21u