Chocolate chip blondies van kikkererwten

29 januari 2017

Mijn hoofd is er totaal niet bij vandaag en mijn emoties zijn all over the place. Morgen is de eerste dag van mijn stage bij Goed Gevoel. Ik ben enorm enthousiast en blij dat ik mee mag werken aan het meest gelezen vrouwenblad van Vlaanderen maar ik ben natuurlijk ook wel een tikkeltje zenuwachtig. Daarbovenop heb ik het ook even heel zwaar om persoonlijke redenen. Leuke mix van emoties dus op deze zondag.

Wat doen we als we ons zo voelen? Ja, inderdaad: bakken! Eerlijk gezegd voel ik momenteel die therapeutische werking van bakken niet echt, maar ik heb toch weer lekkere gebakjes om mijn eerste stageweek door te komen, en dat maakt wel iets goed. 

Ik maakte onder andere deze chocolate chip blondies van kikkererwten. Van de rest krijg je de 
receptjes zo snel mogelijk ;) 


INGREDI√čNTEN (ong. 10 blondies)
- 1 blik kikkererwten van 400 gr (afgespoeld en uitgelekt)
- 8 dadels
- 1 ei
- 2 el kokosolie
- 30 gr havermout
- 3 el kokosbloesemsuiker
- 1/2 tl bakpoeder
- snuf zout
- 1/2 tl vanille extract
- 20 gr pure chocoladedruppels 

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Doe de kikkererwten, dadels, kokosolie en havermout in een kom en pureer met een staafmixer (of in een keukenmachine).
3. Klop in een andere kom het ei op en voeg daar bakpoeder, snuf zout, vanille extract en kokosbloesemsuiker aan toe. Meng goed.
4. Voeg de 2 mengsels samen en roer goed door elkaar. 
5. Roer als laatste de chocoladedruppels eronder met een lepel.
6. Bekleed een rechthoekige ovenschaal of bakvorm met wat bakpapier en verdeel het mengsel gelijk over de ovenschaal.
7. Bak voor ongeveer 30 minuten in de voorverwarmde oven.
8. Laat 15 minuten afkoelen en snij in ongeveer 10 gelijke stukken. Enjoy!