Albert Heijn Kick Start 2017

06 februari 2017

Ik werd uitgenodigd door Albert Heijn België voor hun Kick Start 2017 event in Knokke. Ik ben het eeeecht nog niet gewend om uitgenodigd te worden voor events dus ik was natuurlijk heel enthousiast. Het event ging door in het Zwin, een natuurpark aan de kust.

Om eerst even tot rust te komen, maakten we een stilzwijgende wandeling door het park. Alle smartphones en camera’s moesten we achterlaten. De zon scheen, heerlijk! Voor sommigen was het blijkbaar een uitdaging om een halfuurtje te zwijgen. Voor mij echt no problemo. Ik geniet zelfs van stilte. Ik kan heel uitbundig zijn maar over het algemeen ben ik vrij stil en graag op mezelf.

Na de wandeling kregen we enkele handige tips & tricks van Ellemieke Vermolen om van 2017 een topjaar te maken. Ze vertelde ons over smoothies: wat je er best in kan doen en hoe gezond het is. Ook al wist ik alles al (dat heb je als je in de beste healthy food-en smoothiebar van Antwerpen werkt), het was leuk om eens iemand te horen die dezelfde mening heeft over smoothies als ik. En dat is dat smoothies echt niet zo ongezond zijn als sommigen beweren. Je moet gewoon opletten wat je erin doet. Ga voor 1 stuk fruit en vul aan met groenten en plantaardige melk of water.



En dan kwam het gedeelte dat ik meestal het leukste vind: eten. We kregen als voorgerechtje linzensoep met avocado (receptje vind je hier). Wat heerlijk seg! Ik ben echt een soepmens, en dan vooral een maaltijdsoepmens. Van zo’n lekker warme kom soep vol groenten kan ik echt genieten. De laatste tip die we kregen van Ellemieke was dat je brood best af en toe kan vervangen door rijstwafels. Veel gezonder! Niet dat brood slecht is, maar eet het met mate. Een rijstwafel met avocado en gerookte zalm is trouwens ook echt the bomb. En, niet onbelangrijk natuurlijk, een pak rijstwafels kost bijna niets. Het is ook gezond voor je portemonnee dus ;)

Thanks Albert Heijn België & Ellemieke Vermolen voor de leuke dag!