Chai-bananenmuffins

15 februari 2017

Weet je wat vermoeiend is? Elke dag drie uur in de auto zitten.. Vorige week was er zelfs één dag zoveel file dat ik vijf uur in de auto heb gespendeerd. VIJF UUR. Het is echt niet normaal hoeveel energie dat vreet. Ik heb ongelooflijk veel respect gekregen voor mensen die elke dag al die kilometers file moeten trotseren om op hun werk te geraken. Voor mij is het gelukkig maar acht weken.

Het is ook best wel jammer dat ik zo ver moet rijden want de stage zelf is helemaal top. Ik voel me er best wel goed en ik kan schrijven over dingen die me echt interesseren zoals voeding, gezondheid en sport. Tegelijkertijd leer ik ook bij over onderwerpen zoals beauty, deco en psychologie.

Momenteel werk ik dus 6/7: vijf dagen stage en één dag bij Divers. Je zou denken dat zondag dan mijn ultieme chilldag is maar ik ben niet zo goed in mezelf rust gunnen. Dus euh ja, zondag prop ik ook altijd lekker vol. Afgelopen zondag deed ik bijvoorbeeld een yogashoot waarvan een paar foto's gisteren al op mijn blog verschenen zijn. De rest van de foto's krijgen jullie binnenkort te zien!

Maar nu even naar waarvoor jullie eigenlijk hier zijn: mijn recept voor chai-bananenmuffins.


INGREDIËNTEN (ong. 10 muffins)
- 3 bananen
- 35 gr gesmolten kokosolie
- 1 ei
- 4 el chai powder (ik gebruikte die van Baru)
- 150 gr speltmeel
- 50 gr honing
- 1 tl vanille extract
- 1 tl baking soda
- snufje zout

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Mix de bananen en de kokosolie met een staafmixer in een kom.
3. Klop het ei onder de bananen en roer de honing en het vanille extract eronder.
4. Voeg de baking soda en het zout toe. Meng goed.
5. Voeg het speltmeel en het chai powder toe en meng tot je een glad beslag krijgt.
6. Vet de bakvorm(en) in met kokosolie en giet het mengsel erin.
7. Bak voor ongeveer 25 minuten in de voorverwarmde oven of tot een tandenstoker er droog uitkomt.

Laat 15 minuten afkoelen en smullen maar! Heel lekker met extra banaan en pindakaas.