Chai-pompoenpannenkoeken met cream cheese frosting

01 maart 2017

Ik weet dat het geen zondag is, maar who cares? Every day is pancake day! Afgelopen zondag had ik het net iets te druk met het klaarmaken van allemaal andere lekkere dingen voor mijn verjaardagsbrunch. Ik maakte onder andere bananenbrood met blauwe bessen, smoothie bowls, bagels ennnn... mijn masterpiece: carrot cheesecake. Oh ja, die was echt goed. Alle receptjes komen asap online!

Weet je wat nog goed is? Deze chai-pompoenpannenkoeken met cream cheese frosting. Blijkbaar was het gisteren één of andere pannenkoekendag. Dat heb ik dus gemist, woops.

INGREDIËNTEN
Voor ong. 10 pannenkoekjes:
- 120 g gekookte pompoen in blokjes
- 70 ml amandelmelk
- 1 ei
- 30 g vloeibaar eiwit (of 1 eiwit)
- 65 g havermeel
- 1/2 tl bakpoeder
- 2 el chai spice poeder

Voor de frosting:
- 30 g roomkaas
- 30 g Griekse yoghurt
- 1 el kokosbloesemsuiker
- 1/4 tl vanille extract

BEREIDING
1. Doe alle ingrediënten voor de pannenkoeken in een blender en blend tot een glad beslag.
2. Verhit was kokosolie in een pan en bak de pannenkoeken langs beide kanten goudbruin.
3. Doe alle ingrediënten voor de frosting in een kom en mix kort met een handmixer op hoge stand.
4. Serveer de pannenkoeken met de cream cheese frosting.

Enjoy!