Chantelle Challenge: sportbeha's uittesten!

29 maart 2017

Het Franse lingeriemerk Chantelle voegt dit seizoen een volledige sportlijn toe aan haar collectie. Vorige week werd ik, via mijn stageplek bij Goed Gevoel, uitgenodigd om deze sportlijn te komen uittesten op een tof event: de Chantelle Challenge.

Het event ging door in de David Lloyd gym in Edegem, waar we drie demolessen volgden. Chantelle ontwierp namelijk een legging en drie sportbeha’s, met ieder een ander level van intensiteit. Na een kort woordje uitleg over de sportlijn en een smoothie begonnen we aan een high intensity interval training. Tijdens deze les konden we de High Impact sportbeha, een voorgevormde beha met beugels, uittesten. Om eerlijk te zijn, zat deze beha me niet zo goed. Ik ben het niet gewend om een beugel te dragen tijdens het sporten, simpelweg omdat ik een kleine cupmaat heb en dat dus niet nodig heb. Voor mensen met een grote cupmaat lijkt me dit wel een hele goede sportbeha. Je kan hem achteraan ook omvormen tot een racerback, wat super handig is.

Fotocredits: Elien Jansen
De tweede demoles was een uptempo dansles. Omdat ik vroeger als kind jaren heb gedanst, vond ik het best wel tof om nog eens een ‘mambo’ en een ‘step touch’ te doen. Nostalgie alom! Tijdens deze les droegen we de Medium Impact sportbeha: een mooie zwarte beha gemaakt uit comfortabele materialen. Meer mijn soort sportbeha dus. Hij zat dan ook echt goed. Dankzij de sluitingen aan de zijkant is hij ook ideaal voor grondoefeningen. De bijhorende sportlegging vond ik, ondanks dat ik normaal niet zo’n fan ben van driekwart leggings, ook een topper. Hij paste mooi aan en gaf mijn benen en billen wat extra steun.

Om uit te bollen deden we nog een half uurtje yoga in de Low Impact sportbeha: een vrouwelijke beha uit lichte materialen. Hoewel de lichtgrijze kleur niet de meest toegankelijke is, vond ik het best wel mooi. Ben je zelf geen fan van deze lichte kleur? Hij bestaat ook in het zwart! De beha zat heel aangenaam en is daardoor ook ideaal om te dragen als homewear.

Fotocredits: Elien Jansen
Na al dat sporten, kon ik natuurlijk maar aan één ding denken: ETEN. Gelukkig was er een heerlijke pasta, quinoasalade en zeevruchtensalade voor ons voorzien: yum! Dankjewel Chantelle Paris en David Lloyd voor het leuke event!

High Impact sportbeha €69

Medium Impact sportbeha €61

Low Impact sportbeha €61