Chiapudding met mango

27 maart 2017

Goeiemorgen iedereen! Vandaag ging de wekker niet af om 5u45 en staat er geen file op mij te wachten. Toch vind ik het best wel jammer dat mijn stage afgelopen is. Ik had gerust tot eind juni heen en weer willen rijden van Brasschaat naar Kobbegem. Aan alle idioten op de baan was ik ondertussen al wel gewend en ik voelde me echt goed op mijn stageplek. Maar hey, we bekijken het positief: tijd voor leuke nieuwe dingen! 

En dan heb ik het niet over die super toffe projecten op school die mij te wachten staan (voel aub het sarcasme). Ik heb het over mijn reisje naar Gran Canaria binnen een week en ik heb het over allemaal leuke ideetjes die al een tijdje in mijn hoofd zitten, die ik nu misschien eindelijk ga kunnen uitwerken. En natuurlijk heb ik het ook over nieuwe blogposts en nieuwe receptjes! 

We zullen er dus maar meteen invliegen met het recept van deze overnight chiapudding met mango. Heerlijk en super makkelijk!



INGREDIËNTEN (1 portie)
- 250 ml kokosmelk
- 2 el chiazaad
- 2 el havervlokken
- 1/2 tl vanille extract
- een halve mango, in stukjes

BEREIDING
1. Meng de chiazaden, de havervlokken en het vanille extract met 200 ml van de kokosmelk. Zet een nachtje of ongeveer 4 uur in de koelkast. 
2. Doe de halve mango met de rest van de kokosmelk in een blender en mix tot je een soort mangosausje krijgt. Je kan variëren met het aantal ml kokosmelk voor een dikkere of meer lopende constantie. 
3. Je kan met laagjes werken, zoals ik deed. Maar je kan de mangosaus ook gewoon bovenop de chiapudding doen of eronder mengen. 

Topping tip: blauwe bessen en kokosschilfers.