Chocolade-avocadopannenkoeken

19 maart 2017

Halloooo en goedemorgen! Jep, ik ben best wel goed gezind. Het is niet alleen pancake Sunday (can I get a woop woop?), ik ga zo meteen ook even knallen in de fitness en daarna gezellig met de familie Vaderdag vieren. Maar het ding waar ik écht goedgezind van word, is het feit dat ik binnen twee weken op mijn lui gat lig in Gran Canaria. Ik ben helemaal klaar voor een weekje zonnen, lekker eten en veel sporten. Nu eerst nog een weekje mijn stage knallen, mijn stagerapport schrijven en dan is het zo ver!

Maar euh... back to pancake Sunday. Deze chocolade-avocadopannenkoeken zijn echt overheerlijk en super gezond. Enjoy!


INGREDIËNTEN (1 portie)
- 1 avocado
- 1 ei
- 1 eiwit
- 60 g havermeel
- 80 ml kokosmelk
- 1 tl bakpoeder
- 1 + 1/2 el rauwe cacaopoeder

BEREIDING
1. Meng alle ingrediënten behalve de cacaopoeder in een blender.
2. Roer daarna de cacaopoeder door het mengsel met een lepel.
3. Verhit wat kokosolie in een pan en bak de pannenkoekjes aan beide kanten gaar. Het beslag is vrij dik dus je zal het nog wat moeten spreiden in de pan met een lepel om de vorm van een pannenkoek te krijgen.

Heerlijk met banaan en blauwe bessen!