Bananenbrood met blauwe bessen

30 april 2017

Hallo iedereen! Wat een mooie zonnige zondagochtend. Voor mij staat er een dagje bakken op de planning. Ik organiseer een 'bake sale' om wat geld in te zamelen voor mijn grote reis in september, waar ik jullie trouwens hopelijk binnenkort alle details van kan geven. Eerst moeten er nog een paar dingen vastgelegd worden.

Een van de dingen die ik vandaag ga bakken is dit lekkere bananenbrood met blauwe bessen. Bananenbrood is en blijft één van mijn favoriete snacks. Deze variant met blauwe bessen brengt de zomer een beetje in huis. Perfect voor deze zonnige zondag dus! Dit receptje maak ik regelmatig opnieuw omdat het zo simpel en toch heerlijk is.



INGREDIËNTEN
- 3 rijpe bananen
- 2 eieren
- 1 eiwit
- 80 g gesmolten kokosolie
- 100 g honing
- 120 g havermeel
- 100 g volkoren meel
- 2 tl bakpoeder
- 2 tl kaneel
- 100 g blauwe bessen

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Pureer de bananen samen met de kokosolie in een kom. Gebruik daarvoor een staafmixer of een keukenmachine.
3. Voeg de eieren, het eiwit en de honing toe. Meng goed met een garde.
4. Meng in een andere kom alle droge ingrediënten (havermeel, volkoren meel, bakpoeder en kaneel).
5. Voeg de droge ingrediënten bij de natte en meng tot een glad beslag.
6. Roer als laatste de blauwe bessen erdoorheen met een lepel.
7. Vet een bakvorm in met kokosolie en giet het mengsel erin. Bak voor 40-45 minuten.
8. Laat afkoelen vooraleer het uit de bakvorm te halen.