Matcha-bananenbrood met kokos

02 april 2017

Goeiemorgen iedereen! Dit receptje komt voor jullie online terwijl ik rustig aan het wakker worden ben in Gran Canaria. Ik voel nu al dat mijn eerste dag hier heerlijk gaat worden. Zon, palmbomen, yoga en lekker eten: ik ben er helemaal klaar voor!

Ik hoop dat deze vakantie mijn stresslevel wat naar beneden haalt, zodat mijn lichaam kan herstellen. En hopelijk krijg ik dan ook mijn gedachten weer terug op een rijtje. Nu is het dus tijd om te genieten, of te bakken in jullie geval ;)

Matcha, banaan en kokos is misschien niet de meest voor de hand liggende combo, maar is zeker wel het proberen waard!

INGREDI√čNTEN
- 3 bananen
- 2 eieren
- 1 eiwit
- 80 g gesmolten kokosolie
- 100 g kokosmeel
- 120 g havermeel
- 70 g honing
- 2 tl bakpoeder
- 1 + 1/2 el matchapoeder

BEREIDING
1. Verwarm de oven voor op 180°C.
2. Pureer de bananen samen met de gesmolten kokosolie met een staafmixer in een kom.
3. Meng de eieren, het eiwit en de honing eronder met een garde.
4. Voeg het bakpoeder, het kokosmeel en het havermeel toe. Meng tot een glad beslag.
5. Meng als laatste het matchapoeder eronder.
6. Vet een bakvorm in met kokosolie en plaats voor ongeveer 50 minuten in de voorverwarmde oven.
7. Laat 15 minuutjes afkoelen. Smakelijk!

Heerlijk met een laagje pindakaas, zoals euh ja.. alles eigenlijk ;)