Zoats: havermout met courgette

16 april 2017

Vrolijk Pasen iedereen! Vanmorgen heb ik met mijn gezin een leuke paaseizoektocht gehouden. Ik slaagde erin de meeste eitjes te vinden, zoals eigenlijk ieder jaar. De aantrekkingskracht tussen mij en chocolade is dan ook zeer sterk.

Mijn week was eigenlijk niet zo top. De afgelopen dagen werden gekenmerkt door hoofdpijn, vermoeidheid en futloosheid. Waar dat allemaal vandaan kwam, heb ik geen flauw idee van. Ik weet alleen dat als je een week vol nuttige dingen gepland had, en daar niets van in huis is gekomen, je je vrij belabberd voelt. But so be it. 

Ik heb besloten om dat belabberde gevoel vandaag gewoon eventjes weg te dansen, iets wat ik de laatste tijd veel te weinig doe. Vanaf morgen kan ik dan weer volop voor mijn doelen gaan! Of euh, vanaf dinsdag. Even een dag recup nemen ;)

Vandaag heb ik wel nog een receptje voor jullie: zoats (zucchini oats), de perfecte manier om wat groenten in je ontbijt te stoppen.


INGREDIËNTEN (1 portie)
- 120 g geraspte courgette
- 40 g havervlokken
- 150 ml water
- 1 el Griekse yoghurt
- 1 el gebroken lijnzaad
- 1 tl kaneel
- 1 tl agavesiroop

BEREIDING
1. Doe de courgette samen met de havervlokken, het water en het gebroken lijnzaad in een steelpannetje. Breng aan de kook en laat het mengsel al roerend ongeveer drie minuten zwellen.
2. Neem van het vuur, roer de andere ingrediënten erdoorheen en laat twee minuutjes rusten.
3. Top je zoats met wat je wil! Ik gebruikte bevroren rode vruchten.

Enjoy!