Zoete aardappelsmoothie

24 mei 2017

Hi liefste mensen! Het is weer eventjes een drukke periode door school en een aankomende bake sale. Ik heb nog een stuk of 10 receptjes voor jullie klaarliggen, waaronder deze zoete aardappelsmoothie. I know, klinkt niet bepaald lekker maar geloof me, hij is hemels. Het is zelfs 1 van mijn favoriete smoothies geworden.

Ik hou echt van zoete aardappel. Gekookt, geroosterd, puree, in pannenkoeken: noem maar op. Dus ik dacht 'hey, misschien moet ik het ook eens in een smoothie proberen'. Good thinking, Jana ;) In zoete aardappel zit niet alleen vitamine A en C, maar ook calcium en magnesium. Bovendien geeft het een zoete smaak zonder een piek te veroorzaken in je bloedsuikerspiegel.

Deze smoothie vult enorm en is dus perfect als ontbijt maar ook als stevige snack.

INGREDIËNTEN
- 100 g gekookte zoete aardappel
- 1 bevrozen banaan
- 250 ml amandelmelk
- 1 el pindakaas
- 1 tl kaneel

BEREIDING
1. Doe alle ingrediënten in een blender en blend tot een smoothie. Enjoy!