Waarom ik zo afwezig ben op mijn blog en sociale media

22 juli 2017

Hey iedereen! Hoewel ik een paar dagen geleden het gevoel had dat het einde nabij was (ik lag namelijk doodziek in bed met een griepje), leef ik nog. De afgelopen maanden heb ik bijna niets gepost op mijn blog, en op mijn sociale media is het ook vrij stil. Ik had mezelf voorgenomen volle bak te bloggen vanaf ik mijn diploma behaald had, maar eigenlijk is het sindsdien alleen maar bergafwaarts gegaan.

Hoe dat komt? Wel, om eerlijk te zijn had ik het even gehad met het hele ‘je moet verplicht …x per dag iets posten op Instagram, je moet dit, je moet dat’-gedoe. Daarnaast heb ik leren genieten van de dingen die er echt toe doen. Het klinkt o-zo cliché, maar het is o-zo waar. Vrienden en familie, eens lekker gaan eten zonder eerst de perfecte Instagramfoto te moeten maken, echt samenzijn met mensen, eens (of meerdere keren) de losbol uithangen en vooral alles even loslaten.

Ik was vroeger altijd het meisje dat op tijd in haar bed wou liggen om de volgende dag te kunnen sporten. Ik nam mijn verantwoordelijkheden heel serieus en zorgde ervoor dat alles verliep zoals ik het gepland had. Vandaag plan ik amper of niet meer en ontwijk ik die verantwoordelijkheden (behalve mijn werk) zoveel mogelijk. En dat is helemaal oké. Ik vind het zelfs heerlijk. Ik doe waar ik zin in heb, geniet en ben gelukkig. Dat laatste, dat is eigenlijk het enige wat telt. Who cares dat al de rest even een rommeltje is? 

Blog ik nog graag? Natuurlijk! Ik schrijf enorm graag en ben nog steeds een echte health lover. Maar alles lekker loslaten, dat hoort evengoed bij de healthy mindset die ik probeer te promoten via mijn blog. I’ll be back, geloof me. Achter de schermen werk ik stapje per stapje uit wat ik wil bereiken met mijn blog en hoe ik dat precies ga aanpakken. Mijn gedachten staan niet stil, dus hou je vast voor alles wat nog gaat komen. Maar alles op zijn tijd, want vandaag leg ik me na mijn werk even languit in de zon met een cocktail, of euh.. een theetje. Griepherstellende, remember?

Liefs,

Jana